Anthem Lore: Tyrant Mine Stronghold


Mivel a Tyrant Mine nevezetű Stronghold talán a legrövidebb az összes dungeon közül, gondolom sokatok már megszámlálhatatlan alkalommal járta végig ezeket a tárnákat. Ha nem számolunk az életünk befejezéséért versengő különféle ellenséggel, akár egy kedvelt turisztikai célpont is lehetne. Remek hely képernyőképek készítésére is, hiszen instance mivoltából itt kevésbé érintette a downgrade a játékot, imádtam is az itteni zöld területeken barangolni. (Persze csak akkor ha épp nem randomokkal tartunk akik rakétát szereltek a hátsójukra és lélekszakadva rohannak ellenőrző pontról ellenőrző pontra…)

Az itteni taktikát a játékosok nagy része valószínűleg már kívülről fújja, de vajon így van e ez a Stronghold mögött húzódó történettel is? A válasz tapasztalataim szerint többnyire: Nem. Viszont mentőövként íme ez a cikk 🙂

Anthem: Tyrant Mine leírás

Miért és hogyan kapjuk ezt a megbízást?

Mikor először elérhetővé válik számunkra ez a küldetés, már teljesítettünk több olyan kalandot amely megerősíti Tassynt a Corvus ügynököt abban, hogy elég rátermettek, diszkrétek és megbízhatóak vagyunk nagyobb horderejű feladatokra. A kémhálózat szerint a Scarok már több karavánt megtámadtak új típusú fegyvereket használva amelyek igen erős savat alkalmaznak. Az anyag képes egy Strider páncélján is pillanatok alatt átágni magát. A karavánok Bastion fontos alappillérei, a különféle falak mögött meghúzódó emberi települések közötti kapcsolatot, ellátmányt és sokszor a túlélést jelentik. Természetes tehát, hogy ez ellen cselekedni kell, hiszen Fort Tarsist ekkor már így is komoly veszélyek fenyegették és lakói folyamatosan hagyták el más városok felé tartva a jobb élet reményében. Ha a karaván utak is megszűnnek ez végleg megpecsételte volna az erőd sorsát (Fort Tarsis jelentése: Tarsis Erőd. Valószínűleg Helena Tarsis Generálisról kapta).
Sev az egyik Corvus ügynök lesz a kapcsolattartónk, aki tájékoztat minket arról, hogy ráakadtak az új fegyver ellátmány forrására. A koordináták Fort Tarsistól nem is esnek olyan messze, így hamar lépni kell. Feladatunk, hogy kifüstöljük a Scarokat és megállítsuk a fegyverek és a sav terjedését.

Mi is ez a hely?

A nyomok a régi Velathra akadémia romjaihoz közel vezetnek, mélyen a föld alatti tárnákba, Fort Tarsistól Északra. Ezen a területen Bastion korábban igazi Arkanista paradicsom volt. Több települést és akadémiát alapítottak itt, mivel Észak Bastion (jelenleg játékban elérhető freeplay térkép) rengeteg Shaper relikviát és szerkezetet rejtett. Mára azonban Fort Tarsis maradt a régió egyetlen emberek lakta települése, minden másból csak a különféle katasztrófák utáni pusztítás nyomai és romok maradtak. A Stronghold javarészt természetesen kialakult tárnákból, völgyekből, Shaper struktúrákból és Scorpionok által kivájt alagutakból és Scar építményekből áll. A scarok pedig ugyanazért jöttek ide mint egykor az Araknisták, a Shaper relikviákért.

Mi történik a dungeon alatt?

Mikor megérkezünk a tárnákba, hamar rábukkanunk a Scarok nyomaira. Már egész otthonosan érzik magukat és szépen berendezkedtek, de mivel sem mi sem az erőd lakói nincsenek megelégedve az új szomszédokkal, betoppanunk mint kilakoltatási ügynökök. Hamar rendet is teszünk (ez persze relatív nehézségtől függően :P), majd rádöbbenünk, hogy a Scarok tulajdonképpen a Skorpionok tojásait használják a sav termelésére. A tojásokat egy Shaper relikvia segítségével alakítják át, amik így egy organikus tárolóvá válva csak savat tartalmaznak. Mindezt pedig a karavánok ellen alkalmazott fegyverekben használják fel. A Stronghold alatt láthatjuk is ezeket a tojásokat nagy mennyiségben elszórva a területen. Hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a Scarok fegyvergyára működésképtelen marad, az utunkba kerülő Shaper relikviákat folyamatosan elhallgattatjuk (gyakorlatilag lekapcsoljuk). Majd a tárnákon keresztülküzdve magunkat megpróbálunk a tojások forrására bukkanni, hogy végleg felszámoljunk minden Fort Tarsist fenyegető veszélyt a tárnákban. Nem sejtet semmi jót, hogy a Scarok látszólag erős falakat és ajtókat húztak fel több alagútban, valószínűleg azért, hogy saját magukat védjék meg valamitől. Utunk végére érve kiderül, hogy ez a valami gyakorlatilag a Skorpion “királynő” avagy a Swarm Tyrant volt. A tojások tőle származtak (egy korábbi teremben a levedlett alakját is láthattuk, ewww…). Az araknofóbiás Sev pedig hamar jobb kedvre derül mikor pontot teszünk az ügy végére kiírtva az itteni Skorpion rajt.

Zárásként néhány szó a Skorpionokról:
Hat lábú pókszabásúakra emlékeztető ragadozó lények amelyek rajokban élnek és csapatban vadásznak. Ha egy rádtámad biztos lehetsz benne, hogy a társai is ott vannak a közeledben. Tojásából kifejlett állapotban csak akkor kel ki, ha megérzi préda van a közelben. A vérük erősen maró savat tartalmaz ami még egy javelin páncélját is károsítja, a préda elejtésére pedig két méregtövissel rendelkeznek. Összedolgoznak és akár az ételt is megosztják társaikkal. Bár a játékban annyira nem tűnnek veszélyesnek, Bastion lakói nem becsülik alá őket. Elég megnézni Yarrow festményeit, sok Freelancer nem volt szerencsés velük szemben.

Anthem: Skorpion által okozott halál



This site was created under Electronic Arts’ Fansite Kit Terms using materials from Anthem. Trademarks are the property of their respective owners. Game materials copyright Electronic Arts Inc. and/or its licensors. Electronic Arts Inc. and its licensors have not otherwise endorsed and are not responsible for the operation of or content on this site.